1 Nisan 2021 Perşembe

En İyilerinden

 


Bu kitap uzun zamandır listemdeydi ve nasıl daha önce okumamışım dedim. Bitmesin diye yavaş yavaş, sindire sindire okudum. 


Benim en sevdiğim konulardan ikisini barındırıyor. Psikoloji ve felsefe. Kitabı anlatmaya, tanıtmaya çalışmayacağım. Bu iki konu ilgi alanınıza giriyorsa ve henüz okumadıysanız kesinlikle okuyun. 

Açıkçası daha önce Nietzsche'nin hiçbir kitabını okumamıştım, fakat bu kitabı okuyunca onları da listeme ekledim. Onun fikirlerini çok sevdim mi? Hayır. Öyle bir düşünce yapısına sahip olmak istemem ama şöyle de bir gerçek var ki yazı sanatı acıyla daha iyi besleniyor.

Altını çizdiğim çok fazla cümle var. Birkaçını paylaşmak isterim, seçmek zor olsa da.

"Sizden iyileştirmenizi istediğim Nietzsche'nin bedeni değil, ümitsizliğidir."

"Bazen baş ağrılarımın, beynimdeki doğum sancıları olduğunu düşünüyorum."

"Aktif unutma diye bir şey mümkün olabilir mi, bir şeyi önemsiz olduğu için değil de, fazla önemli olduğu için unutmak diye bir şey?"

"Kişinin kendisine dışarıdan bakmasını öğrenmesi gerek."

15 yorum:

  1. Psikoloji bölümü öğrencisiyim, bu kitabı da gerçekten merak ediyorum uzun zamandır. Alma vaktim gelmiş galiba :)

    YanıtlaSil
  2. Yalom'um otobiyografisini okuyup çok beğenmiştim bu kitabı da merak ettiklerimin arsında.

    Bir de Nietzsche'nin Böyle Buyurdu Zerdüşt adlı kitabını okumuştum genel olarak ne anlattığını anlamasam da beğenmiştim öneririm :D (Bazı felsefe kitabı sorunsalları :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otobiyografisini okumadım ama çok iyi olduğuna eminim.
      Anlaşılmaz kitapları sevmiyorum okumadan soğudum şimdi Nietzsche kitaplarından :/ Bugüne kadar benim için en anlaşılmazı Kant'ın kitaplarından biriydi, Çince okusam daha iyi anlardım :)

      Sil
  3. "Bazen baş ağrılarımın, beynimdeki doğum sancıları olduğunu düşünüyorum."
    Çok iyi değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, çektiği ağrıya bile felsefi bir bakışla yaklaşıyor.

      Sil
  4. Nietzsche' nin kitaplarını okudum ve sevdim. Bu kitap da ilgi çekiciymiş.

    YanıtlaSil
  5. Okumak istediğim kitaplardan biri. Psikoloji ve felsefe ilgi alanım. Fakat kafamın berrak olduğu bir zamanda okumalıyım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç kafa yormayan ve akıp giden bir kitap. Beklemeden okumalısın :)

      Sil
  6. bu kitabı bende çok beğenmiştim:)

    YanıtlaSil
  7. Kitabı çok duyuyorum ama okuma fırsatım olmadı. Psikoloji konulu kitapları severim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu türü sevenlere önereceğim ilk kitaplardan biridir.

      Sil

Öne Çıkan Yayın

İllüzyon

Nedenini bilmiyorum ama eski defterlerin bol bol açılma zamanı sanırım bu ara.