27 Ağustos 2020 Perşembe

İllüzyon



Nedenini bilmiyorum ama eski defterlerin bol bol açılma zamanı sanırım bu ara. 
Herkes bezgin, herkes bıkmış kendinden bile. Merkür mü geri gitti, ay mı tutuldu yine ne oldu bilmiyorum, birşeyleri kaçırdım galiba. Pek takip etmesem de inanıyorum astrolojiye. Hiçbir şey boşuna var olmadı. Ayın, yıldızların, herşeyin bir yaratılış nedeni var. 
İnsanları dinlemeyi, hikayelerini duymayı severim. Herkes mutluluğunu, neşesini başkalarına bağlamış durumda. Herşeyden çok etkileniyoruz. İnsanların fikirleri, duyguları, söyledikleri ve yaptıkları bizden bağımsız. Bunu anlamamız lazım. Kimsenin yarattığı durumlardan biz sorumlu değiliz. 
Albert Einstein demiş ki;
"Geçmiş, günümüz ve gelecek arasındaki fark; daimi bir illüzyondan ibarettir."
Birçok şeye bakış açımı değiştirdi bu cümle. Düşününce aslında hiçbir şey gerçek değil. Sadece biz öyle sanıyoruz birçok şeyi.

31 yorum:

  1. Insan toplumsal bir varlık ne de olsa etkilenmemesi imkansız özellikle konu sevdiklerimizin ruh halleriyse (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük Dünya
      Ruh hali geçici, etkileri kalıcı :)

      Sil
  2. hiçbir şeyin gerçek olmaması, gelip geçici olması çok korkutucu aslında. yine de böyle bir şey yokmuş gibi yaşayabiliyoruz. bu arada yazmana sevindim, okumayı özlemişim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tosbağa
      Bende korkutuculuktan ziyade rahatlama hissi uyandırıyor. Her gereksiz şeyi kafaya takan aşırı hassas biri olarak bu fikir beni en istediğim duyguya yani umursamazlığa sevkediyor. Her içim daraldığında bu gerçek değil diyorum ve saçma gelse de kulağa cidden rahatlıyorum :)
      Çok teşekkür ederim, ben de yazmayı özlemişim 💜

      Sil
  3. e doğruuu, aramızda ayrıca astroloji ile ilgilenen iki kişi var, ayın gölgesinde ve kiwi (eski celibon). onlarla da konuşabilirsiin. kiwi, eğitimini bitirdi danışmanlık dabıyo, ayın gölgesinde henüz eğitimde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler deep 😊
      Lady Wednesday, evet hepimiz benzer etkiler içindeyiz ama en azından geçici olduğunu bilmek rahatlatıyor. Sebebini bir şeye bağlamak da hafifletiyor insanı. 2 Eylül dolunayına bağlamak bu sıralar beni hafifletiyor mesela :))

      Sil
    2. Ay'ın Gölgesinde
      Haklısın, nedeni bilirsek gerisi hallolur. Bunu içim daraldığında çok yaparım, sorarım kendime "sorun ne?" diye ve bir sorun varsa çözmeye çalışırım, çözemeyeceğim bir şeyse kendimi sakinleştirip senin elinde değil derim ya da çoğunlukla olduğu gibi ortada hiçbir şey yoktur, kendi kendime modumu düşürmüşümdür :))

      Sil
  4. https://ayingolgesinde.blogspot.com/

    https://kendihalindebigezegen.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki bloğu da takibe alıyorum, teşekkürler deepsi :)

      Sil
  5. Herkes mutluluğunu başkasına bağlamış durumda. Bunun altına imzanı atarım. Olayı çok net açıklamış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar
      Teşekkür ederim. Gözlemlerim ve tespitlerim iyidir genelde :)
      Ruhsal olarak kendimize o kadar yetmiyoruz ki artık, dışarıdan bekliyoruz bunu.

      Sil
  6. Her şeyin ve herkesin bitimli oldugu gercegi beni de rahatlatan bir durum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu farkındalık çoğu kez huzur verici. İnsanlar da dahil hiçbir şeye fazla bağlanmamayı kolaylaştırıyor.

      Sil
  7. Şimdi Einstein'a katılmıyorum demek komik kaçacak ama :) gerçek nedir zaten? Zamana göre, yaşanılan topluma göre, hatta yaşam dönemine göre değişen bir kavram.. Dolayısıyla, eski dosyaları açmanın da bir alemi yok, sonuçta şartlar değişmiş, geçmiş.. :)

    YanıtlaSil
  8. Herkesin suratı asık ben bira gülünce hayırdır diyorlar =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezyum
      O kadarı da fazla, kesinlikle daha çok gülmelisin onu diyenlere inat :)

      Sil
  9. konudan bağımsız olarak, bilgisayardan bloga girince okuma alanı çok dar görünüyor. tema panelden genişlikleri ayarlarsan düzelir. klostrofobim olsa hık diye giderim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu
      Bloğa bilgisayardan girdiğimde düzeltmeye çalışırım, teşekkürler :)

      Sil
  10. herkes mutluluğunu başkasına ve dış etkilere bağlıyor ve bu yüzden de mutsuz haklısın..
    Einstein zamansızlık ve eş zamanlılık konusuna dikkatimizi çekiyor,kuantum fiziği evreni anlamamıza yardım ediyor ..
    Herşey bir rüya bir simülasyon bana göre de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düş Tasarımcısı
      Kesinlikle :)
      Bildiğimiz herşey bir yanılsama ve bilmediğimiz ne çok şey var ve de aklımız ne kadar sınırlı, düşünerek ya da okuyarak ulaşamıyoruz sorularımızın cevaplarına.

      Sil
  11. Ağustos garip bir aydı merkur mü bilmem artık corona da etkili sanırım ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya
      Hem virüs hem gezegenler bizle uğraşıyor sanırım, sınırlarımızı zorluyor :)

      Sil
  12. Bana da çoğu zaman her şey rüya gibi geliyor ama yinede bunun mantıksız olduğunu düşünüyorum ben=) Eski eskide kalmıştır açmaya gerek yok bence. Eskiye yoracağın kafayı dinç bir şekilde önündekilere yormak daha faydalı olur diye düşünmekteyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi Mırıltısı
      Yaşama uzay ve zaman bağlamlarında kafa yormak bazen iyi olabilyor. Hazır sonbahar da gelmişken sorgulamalar ve felsefi yaklaşımlar daha çekici :)

      Sil
  13. Bence içimizdeki aidiyet duygusundan kaynaklanıyor bezginlik,bıkmışlık...başkalarının fikirleriyle ruh halimizi değiştirmek,eski defterleri aralamak....kaybolmuşluk hissinden kaynaklanıyor...ait olduğumuz yeri bulduğumuzda kimsenin ne söylediği umrumuzda bile olmayacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rumeysi
      Ne kadar doğru bir açıdan açıklamışsın, kesinlikle katılıyorum.

      Sil
  14. "Herkes mutluluğunu, neşesini başkalarına bağlamış durumda"

    Çok güzel dediniz gerçekten öyle ve ne yazık ki çoğu zaman sonu hüsran oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden çoğu zaman, artık hep hüsran oluyor. Çünkü herkes herkese can simidi muamelesi yapıyor.

      Sil

Öne Çıkan Yayın

İllüzyon

Nedenini bilmiyorum ama eski defterlerin bol bol açılma zamanı sanırım bu ara.