14 Eylül 2020 Pazartesi

Jungle Home'umun İlk Bitkisi

 


Kaktüsü, çiçeksiz bitkileri çok severim, lakin bitkilere bakabilmek, onların dilinden anlayabilmek bir yetenek sanırım ve bende o beceri yok.

Kendimle ilgili bu yargıya varma nedenim; ayda bir sulanan kaktüsü bile kurutmuş olmam.

Bu yargımı kırmaya karar verdim ve ne zamandır aklımda olan aloe verayı heyecanla gidip saksı ve toprak alıp ektim. Bu, ilk kez birşey ekişim kendi elimle. Umarım bakmayı becerebilirim. 💚

Bebeğim alttadır :)



33 yorum:

  1. Aloe vera arsızdır, fazla sorun çıkarmaz fakat, o kaktüsler, sukulentler biz de de teker teker kuruyor. Bu konunun bir eğitimi olmalı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros
      Hepsini çok severim ama anlamış değilim bazı insanların elinde, evinde bitkiler, çiçekler nasıl coşuyor. Videoları izliyorum bazen, kolay görünüyor bakımları ama bizim bilmediğimiz sırları olmalı :)

      Sil
  2. çok güzel gözüküyor :) bende çok anlamıyorum ama seviyorum çiçekleri:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye iz süren
      Teşekkür ederim :)
      Bir yerden başlamak lazım. Neredeyse toprağı yere döküp üzerine yatacaktım , o kadar iyi geldi ki toprağa dokunmak.

      Sil
  3. Benim bir kaktüsüm var ki susuz kalınca azıyor, yavruluyor :) kaktüsü haftada bir sulamak ve serin yerde bırakmak lazım. :) benimki balkonda şimdi, koşun odama alacağım, pencere kenarına :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Andromeda
      Sen dilinden anlıyorsun bitkilerin belli, biliyorsun bu işi :)
      Kaktüsün haftada bir sulandığını senden öğrendim, teşekkürler :)

      Sil
    2. aslında hiç anlamam biliyor musunuz? :) çiçek bakabilen biri değilim ama bu bahsettiğim kaktüsü seviyorum. :) çiçeklerden benim annem iyi anlar.. ondan öğrendiğim kadarıyla işte.. :)

      Sil
    3. Andromeda
      Yanında uzman var, şanslısın :)

      Sil
  4. Sulamaaaaaa, sakın sulama:)

    Ben ilk seferde güya az suladım sanıyordum, kahverengileştiydi aloe veracık. dışarıda birkaç gün bekletince kendine geldiydi. Bu ara büyümüyor, saksısı mı küçük acaba? İnternete bakayım bi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda
      Sulamayayım mı!?
      İlk ektiğinde 2 hafta her gün sula, sonra kurudukça sula dediler. Yanlış mı??

      Sil
  5. Benim elim de lanetli galiba annemler bir yere gitsin çiçekleri sular mısın oğlum der çiçekler mefta :))

    YanıtlaSil
  6. benim bir komşum var, hangi bitki olursa olsun serpilip gelişiyor elinde. benimkiler de uzun yıllar yaşayabiliyor ama pek serpilip gelişmiyorlar.öldürmeyip süründürüyorum sanırım:)kaktüs yetiştirebiliyorum ama aloe veralarım üremiyorlar, oysa kolay yetiştiği söylenir. umarım seninkiler saksılara sığmayacak kadar çoğalır. bir de yeşil parmaklı çocuk tistu'yu duymuş muydun? bence kendisini tanısan seversin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tosbağa Günlüğü
      Evet ya bazı insanların eli sihirli resmen. Ben süründürmeyip direkt öldürüyorum :(
      Umarım dediğin gibi olur, yoksa çok üzülürüm.
      Hayır duymadım, bir bakayım neymiş.

      Sil
  7. Ama kaktüsünü kurutanı çok duydum ben. Umarım aleo veran kaktüs gibi olmaz çok sağlıklı olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yankım ve Gölgem
      Ben de bir ben sanıyordum, tek değilmişim.
      Umarım buna bakabilirim -ki bu da pek bakım istemiyor-
      Yerini de severse tabi :)

      Sil
  8. kaktüsler kaprisi yoktur.. su vermesen ilgilenmesende sana küsmez darılmaz.güçlüdür..her koşulda ayakta kalır.ayrıca cicek acanların cicekleri baska güzeldir.
    ben de severim kaktüsleri. iki ,üç çeşiti dışında kaktüsüm olmasa da..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçim dışım sobe
      Kendimi cidden kınıyorum kaktüsü kurutmayı başardığım için :(
      Tekrar alacağım ama, pes etmek yok :)

      Sil
  9. hadi maşallh maşallah iyi bak onaaa :)

    YanıtlaSil
  10. Çiçeklerin dili ancak sevgiyi gördüğünde açılır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EsTen
      Sanırım bitkilere sevgimi yeterince gösteremiyorum. Öğreneceğim.

      Sil
  11. Garip bir şekilde kaktüsler benim en sevdiğim bitkiler. Ben de bakıyordum bir ara ve çiçek açmıştı. O zamana kadar çiçek açan türü olduğunu bile bilmiyordum, baya şaşırmıştım :D Haftada bir iki kere suluyordum ben dee...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedi Mırıltısı
      Ben de çok seviyorum, en kısa zamanda alacağım tekrar.
      Ne güzel bakmışsın demek ki.
      Evdeki konumuna, yerine göre davranmak gerekiyor sanırım.

      Sil
  12. Çok tatlı ama asıl saksısının rengi muhteşem! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece C.
      Teşekkür ederim, bence de birbirlerine çok yakıştılar :)

      Sil

Öne Çıkan Yayın

İllüzyon

Nedenini bilmiyorum ama eski defterlerin bol bol açılma zamanı sanırım bu ara.