30 Aralık 2020 Çarşamba

Mim - Kitap Sayfalarında Kaybolmak

 


Kitap mimlerini çok seviyorum ama cevaplaması benim için gerçekten zor. Çünkü hayatımın birkaç yılını gece gündüz sadece kitap okuyarak geçirdim yıllar önce. Kütüphaneye üyeydim ve sayamayacağım kadar çok kitap okudum. Öyle ki gece artık gözlerim yazıları göremeyecek kadar bulanana dek ve uyanır uyanmaz yataktan bile çıkmadan kitaba devam ederdim.  Kendime, okuduğum hangi kitap olursa olsun, hakkında düşünecek fırsatı bile vermezdim.

Neyse ben yine kendimi olduğundan daha melankolik göstermeye başlamadan sorulara geçelim. Geçmeden de beni mimleyen arkadaşımız Peubilge nin yazısını da isminin üzerine tıklayarak okuyabilirsiniz.

1- Tekrar tekrar okumak istediğiniz kitabın adı nedir?

Tekrar tekrar okumak istediğim bir kitap hiç olmadı. En güzel kitap henüz keşfetmediğimdir. :) Şaka bir yana, buna bir cevap vermem gerekirse ya Yaşam Bilgeliği Üzerine Aforizmalar ya da Beşinci Anlaşma derim. 

2- Konusuyla sizi içine çekmiş bir kitabı bitirdikten sonra yazara olan övgünüzü / hayranlığınızı nasıl gösterirsiniz?

Kitaplardan ya da yazarlardan o derece etkilenmem. Alacağımı alır kapağını kapatırım ve kıyamaz gözüm gibi bakar, başucumda tutarım beğendiysem. Eğer yazarın dilini sevdiysem diğer kitaplarını araştırırım. 

3- Unutamadığınız, sizde iz bırakan kitap karakteri / karakterleri?

Hiçbir şeyden bende iz bırakacak kadar fazla etkilenemesem de benim için en unutulmaz karakter sanırım Franz Kafka'nın Dönüşüm kitabındaki Gregor Samsa karakteriydi.

4- Okurken kendini üzgün, hüzünlü ve ağlarken bulduğunuz bir kitap var mı?

Önceden okuduğum kitaplarda da muhakkak olmuştur ama şu anda aklıma gelenler; Elif Şafak'ın Aşk kitabı ve Madeline Miller'in Akhilleus'un Şarkısı kitabı bazı noktalarında beni hüzünlendirmişti.

5- Çocukken okuduğunuz, sizi etkileyen fakat konusunu silik olarak hatırladığınız bir kitap var mı?

Çocukken değil ama ergenlikte okuduğum ve konularını silik olarak değil tam olarak hatırladığım ve çok etkilendiğim iki kitap var. İlki; filmi de olan, Daima Genç kitabı. Kitap, filmden on kat daha iyiydi elbette. İkinci kitap ise Marlo Morgan'ın Bir Çift Yürek kitabı. Şahane bir kitaptı gerçekten. Şimdi okusam aynı etkiyi yine yapar muhtemelen. Eğer okumadıysanız okumalısınız. 


19 yorum:

  1. Gregor Samsa beni de etkileyen bir karakterdi. Aşk kitabında duygulanmıştım ben de, diğer önerileri de aldım:) Keyifle okudum yazını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Okursan beğenmeni umarım :)
      Etkilenilmeyecek gibi bir karakter değildi :)

      Sil
  2. Dönüşüm, Kafka'nın okuduğum ilk romanıydı. Karakteriyle sadece bizlerde değil Dostoyevski'de de izler bıraktığından Dostoyevski Yeraltından Notlar şaheserini ortaya çıkarmış. Bahsettiğin kitapları da okuma listeme almayı düşünüyorum. Çok keyifli bir yazıydı. Kalemine sağlık. Ayrıca teşekkür ederim katıldığın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostoyevski'nin ondan ilham aldığını bilmiyordum.
      Umarım beğenirsin okursan.
      Asıl ben teşekkür ederim mimlediğin için :)

      Sil
  3. Listene eklediklerini umarım beğenirsin :)
    Beni de muhakkak etkileyen başka karakterler de vardır ama aklıma gelmiyor. Okuduğum çoğu kitabın sadece kapağını görüp okumuştum diyebilirim, çok azının konusunu hatırlıyorum. Dediğin gibi umarım bir şeyler kalmıştır bilinç altımda :)

    YanıtlaSil
  4. Önerileri dikkate alacağım Akhilleus'un Şarkısı beni de hüzünlendirmişti gerçekten bir yerde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitaptı gerçekten. Diğerlerini okursan umarım beğenirsin :)

      Sil
  5. bu tür soruları hiç cevaplayamıyorum ben seçim yapamadığım için :D ilk soruya verdiğin cevabı da çok sevdim ben de öyle söylerdim :D gülün adı filmini sanat felsefesi dersinde izleyip tartışmıştık, herkesin okuyacağından emin olsa kitabı ödev verirdi hocamız sanırım görünce o geldi aklıma okulu özledim bak mimden nerelere geldim yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap verirken ilk aklıma gelenleri yazdım, nice sevdiğim kitabın hakkını yedim o kesin :)
      Gülün Adı kitabının yarısını okumuştum, sonra taşınırken kaybettim, tekrar alacağım onu.

      Sil
  6. gülün adını lisede okumuştum ama çok karışık gelmişti. bir çift yürek'i de tekrar okuyacağım, konusunu unuttum. Daima Genç için de güzel şeyler söylemişsin , okumayı isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin okursan. Gülün Adı başta karışık geliyor, sonra olayın akışına kapılıyorsun.

      Sil
  7. bak spiritüel ve gelişim merakın belli oluyoo seçimlerindeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en çok ilgi duyduğum konudur spiritüalizm :) zorlasam medyum bile olurdum da neyse :)

      Sil
  8. Okunacak o kadar çok kitap var ki ben de tekrar tekrar okumam kitapları. Güzel cevaplar, not aldım bazı kitapları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum hep daha iyisi vardır diye düşünürüm bende ve okuduğumda alacağımı aldığımı düşünürüm o kitaptan. Okursan beğenmeni dilerim :)

      Sil
  9. aklıma geldin nerelere kayboldun yazmamışsın ne zamandır iyi misiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz geç gördüm kusura bakma lütfen :)
      Her şey yolunda, çok teşekkür ederim 🤗
      Bakamadım bir süredir, kağıt kalemle daha çok haşır neşirim bu ara :)

      Sil
  10. Kafka'nın "Dönüşüm" kitabını okuduktan sonra unutmuşum geçe tekrar okumaya başladım ben bu kitabı hatırlıyorum deyip bıraktım. Bazı kavramlar demek ki bayağı öznel olabiliyor. Yani bir karakter birinde iz bırakabilirken diğerinde hiçbir anıda yer bile tutamıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç bakabildim kusura bakmayın.
      Haklısınız, etkisi aynı olmuyor. Okuduğumuz zamandaki durum ve duygularımız etkili sanırım, şimdi okusam bende de aynı etkiyi yapmayabilir belki.

      Sil

Öne Çıkan Yayın

İllüzyon

Nedenini bilmiyorum ama eski defterlerin bol bol açılma zamanı sanırım bu ara.