3 Aralık 2020 Perşembe

Sakın Dinleme

 


Normalde ölüm korkusu çok hissettiğim bir duygu değildir. Hatta genç öleyim anlayışındayım çoğunlukla. Yaşlılık ve hastalıklar beni ölümden daha çok korkutuyor. Ama bu film, öldükten sonra bitmeyen hesaplarla dünyada asılı kalacakmışım hissi uyandırdı. Hayalet olmayı hiç istemem, hele ki hortlak. Öldükten sonra huzura ermenin bir yalan olduğu ima ediliyor ve film boyunca bu düşünce beni rahatsız etti. Bittikten sonra da bir süre etkisinden kurtulamadım. Arkasından eğlenceli bir şeyler izlemek zorunda kaldım. 

İşin ucu cadılara bağlandı -ki bilen bilir en sevdiğim konulardan biridir. Ondan bile soğudum bir an. Neden hep kadınlar! Neden cadı avlarında avlananlar sadece kadın! Otla, bitkiyle, yağla insanlara yardım eden şifacılar bile cadı olduklarını itiraf edene kadar işkence edilip yakılmış. Öylesi canilikle işkence görürse, cadı olmasa bile cadıyım deyip ölmeyi tercih eder insan. Ayrıca her cadı insanların kaderleriyle oynuyor diye bir şey yok. O çağlarda yaşasam kesin cadı olurdum. O yüzden çok öfkeliyim bu konuda. 

Eğer gerilmeyi seviyorsanız filmi izleyebilirsiniz. 


26 yorum:

  1. Ooo iç karartıcı bir filmmiş. Cadı avcılığı orta çağ karanlığının en yüz kızartıcı suçlarının işlendiği, kilisenin mutlak hakimiyetinin hüküm sürdüğü bir dönem. Sanırım kurgusal tarafı biraz fazla hayalci, bu yönüyle ilgimi çekmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İç karartıcıdan ziyade korkutucu. Hakkını vermişler.
      Ortaçağda yaşananlar bildiklerimizden çok daha trajik olmalı.

      Sil
  2. cinsiyet ayrımcılığı hissettiğim film ve kitaplar nedense beni de rahatsız ediyor:)
    bu ara gerilim izleyemiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izleyemiyordum ama artık fazla paranormal olmadığı sürece izleyebiliyorum. Başlayınca daha iyisini izlemek istiyorsun :)

      Sil
  3. Gerilim filmleri bazen izleyesim tutuyor o zaman izlerim şuan hiç gerilim izleyesim yok 😄 teşekkürler yazınız için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruh halimiz, modumuz bizi yönlendiriyor, ona ayak uydurmak lazım :)
      Ben teşekkür ederim asıl :)

      Sil
  4. ooy hayalet gerilim cadı bayılırııım :) hemen izleriim :)

    YanıtlaSil
  5. Bu orta çağda cadı olayı ilk duyduğumda benim psikolojimi alt üst etmişti. İnanılmaz bir öfke hissetmiştim ve nedense hala ne zaman o konuyla ilgili bir şey duysam, görsem içimde büyük, abartılı bir öfke beliriyor. O yüzden çok benlik değil sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı hissediyoruz. Sadece filmin sonunda gizem çözülüyor ve altından cadı avı çıkıyor. İzlememelisin bence de.

      Sil
  6. bak bu konuda en ünlü kipat, arthur miller, cadı kazanı :) tiyatro oyunu aynı zamanda :) filmi izliyom, böyle perili, hayaletli, filmleri çok severiim. sen kızmaaa tamam zaten cadısın teeen :) öldükten sonra ruhumuzun asılı kalması askıda arafta filan yok böle şeyler, inanma, filmlerde popüler kültürde bunlar :) ama hoş bir filmi var baak :) ghost (demi moore) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir şeye yüzde yüz inanırım ya da inanmam diyemiyorum. Bazen her şey mümkün gibi geliyor :) Söylediklerinin bazılarını izlemiştim, diğerlerine bakarım.

      Sil
  7. Cadılık kadına yakıştırılır çünkü kadın Tanrı'ya en yakın canlıdır. Yani bence ondan. :)) Belki de bundan erkek kadını kıskandığından ya binlerce yıldır her şeyden uzaklaştırmaya çalışıp bunu da başarmıştır. Ataerkil böyle oluşmuştur. Tabii temel de evrimsel bir durum ama böyle düşününce daha hoşuma gidiyor erkeğin acizliği. Filmi de izleme listeme ekledim. Korku filmlerini severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam tamına her kelimene katılıyorum :) Umarım beğenirsin, oldukça geriyor insanı.

      Sil
  8. sevdim filmiiii son yazıma koydum bileee :)

    YanıtlaSil
  9. Cadı konulu her şeyi çokçook seviyorum bu filmi ilk kez duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cadılık konusunda beklentiyi karşılamaz ama kenarından sinir bozucu şekilde ona bağlanıyor.

      Sil
  10. Gerilim filmleri ile pek aram yok çünkü sonra etkisinden çıkması zor oluyor :)) Ama filmi merak ettim. Bir araştıracağım. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Yok benim de ilgimi çekmiyor gerilim filmleri. Ama çok tatlı cadılı filmler izledim. En başta da tatlı cadı :))
    tekrar izleyesim geldi valla :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek değil de yanında birileri varken izleyince etkisi azalıyor ve daha keyifli oluyor gerilim filmleri, hele bir de yanındaki senden daha çok geriliyorsa :)
      Tatlı Cadı filmini ben de çok severim :)

      Sil
  12. Gerilim filmlerinde çok geriliyorum, Sakın dinleme'yi sakın izleme diyorum kendime :)

    YanıtlaSil
  13. ruhun arafta kalması, hayaletler, huzura kavuşmadığı için dünyada kalan ruhlar falan hep insanın ölümsüz olmayı istemesinden dolayı ürettiği acayip hikayeler sadece :D ama severim bu konuları hatta bu konularda yazmayı da severim eğlenceli bence :D
    filme gelirsek izledim ben de geçenlerde. baya baya korkunçtu uzun zamandır korkabildiğim bir korku filmi pek olmamıştı. the others diye bir film var onun tadını aldım izlerken bir de sesini kısmak zorunda kaldım yani ses aşırı korku veriyordu, çok gerildiğimde bir iki dakika tamamen kapattım sesi öyle izledim :D
    cadıların hep kadın olmasını küçük yaştan beri hep acayip bulurdum tabi büyüdükçe kadın düşmanlığı hakkında bilgi edindikçe ve ortaçağ olaylarını öğrendikçe gerçekten berbat bir bakış açısı olduğunu anladım çok geçmeden. eski dönemlerde kadınların içinde şeytan olduğunu bile düşünmüşler akıl alır iş değil valla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım dediğin gibi sadece hikayedirler :)
      Aynı şeyleri hissettim bende filmi izlerken. The Others'ı izlemedim, izleyeceğim.
      Kötü insanlara, kendini bir şey sananlara cadıların büyüyle ceza verdiği şeyleri izlemeyi çok seviyorum başlarına gelenler yüzünden.

      Sil

Öne Çıkan Yayın

İllüzyon

Nedenini bilmiyorum ama eski defterlerin bol bol açılma zamanı sanırım bu ara.