8 Ekim 2020 Perşembe

Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali

 


Bu kitabı okumayanımız yoktur herhalde. Ben de uzun zaman önce okumuştum ama altını çizdiğim kısımları tekrar okumak geldi içimden ve de paylaşmak. Burada dursun istedim.
Alıntıları okumayı ve paylaşmayı seviyorum.
* "Sıkıntımın arttığı ve ihtiyaçlarımın beni bugünden yarına çıkarması bile imkansız hale geldiği nispette, benim de çekingenliğim, mahcupluğum artıyordu."

* "Nedense, hayatta bir müddet beraber yürüdüğümüz insanların başına bir felaket geldiğini, herhangi bir sıkıntıya düştüklerini görünce bu belaları kendi başımızdan savmış gibi ferahlık duyar ve o zavallılara, sanki bize de gelebilecek belaları kendi üstlerine çektikleri için, alaka ve merhamet göstermek isteriz."

* "Bütün teessürlerimiz, düş kırıklıklarımız, hiddetlerimiz, karşımıza çıkan hadiselerin anlaşılmadık, beklenmedik taraflarınadır. Her şeye hazır bulunan ve kimden ne gelebileceğini bilen bir insanı sarsmak mümkün müdür?"

* "Bir insan diğer bir insana bazen hayata bağlandığından çok daha kuvvetli bağlarla sarılabilirmiş."

17 yorum:

  1. Cok guzel yerlerin altını çizmişsiniz ve paylaşmissiniz. Su en sondaki "Bir insan diğer bir insana bazen hayata bağlandığından çok daha kuvvetli bağlarla sarılabilirmiş." satırlarını okurken, oğlumu düşündüm ben. Herkesin boyle bir insani vardır, benim de oglum. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet, herkesin öyle bir insanı vardır, ya hala hayatında olan ya da zamanında hayatında olup pişman eden...
      Benden de sevgiler :)

      Sil
  2. Ben utanç verici bir itirafta bulunmak istiyorum; ben okumadım.. :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunda bir tuhaflık yok, nice güzel kitap var okunacak, hepsini okuyamayız ki :)

      Sil
  3. geçen kış okudumdu, sevdimdi, bizim ülkede en sevilen ve en çok okunan roman bu yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmi en çok duyulan ve en çok okunan bu kitap sanırım dediğin gibi :)

      Sil
  4. kitaplığımda duruyor ama herkes bir dönem çok bahsettiği için sonra okumak isteyip bırakmıştım öyle :) okuyayım ben de artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başta bir sıkmıyor değil ama sonra anlamaya başlıyorsun baş karakterin hislerini ve akıp gidiyor.

      Sil
  5. Yakın bir zamanda okudum, güzel bir roman:)

    YanıtlaSil
  6. Benim de okuduğum ilk kitabıydı. Popüler olmadan önce okumuştum neyse ki, yoksa antipatim olurdu muhtemelen :)

    YanıtlaSil
  7. Hani bazı insanlar sevdiği alıntıları hep hafızasında saklar ya ona çok özeniyorum . Yazdığın alıntıları okuyunca aklıma geldi yazayım dedim. Birden ortama uygun bir alıntı akıllarına gelip söylüyorlar mesela... ben bir daha o kitaptaki hiçbir cümleyi hatırlamıyorum, biri hatırlatsa bile aa öyle bir cümle mi vardı diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle insanlar benim gözümde dahi ya da aynı kitapları o kadar çok okuyorlar ki unutmuyorlar :)
      Ne yazık ki ben de aklımda tutamıyorum, zaten kitaplardan alıntı yapan insanları da normal çevrelerde kimse sevmez, çevreme bakıyorum ve nadir bir iki entelektüel insan görüyorum.

      Sil
  8. Sevdiğim kitaplardan biridir :)

    YanıtlaSil
  9. Ben lisedeyken çok popülerdi bu kitap herkes bir elinde kahve bir elinde bu kitap gönderi atardı instagrama. Ben de bir heves almıştım ama okumadım hala '^-^
    "Bir insan diğer bir insana bazen hayata bağlandığından çok daha kuvvetli bağlarla sarılabilirmiş." Üzerine çok şey yazılabilecek çok derin bir söz, çok beğendim. Teşekkür ederim paylaşım için :) Bir ara okuyacağım mutlaka ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Popüler olunca gözden düşüyor her şey ama alınabilecek bir sürü ders barındırıyor bu kitap.
      Ben teşekkür ederim :)

      Sil

Öne Çıkan Yayın

İllüzyon

Nedenini bilmiyorum ama eski defterlerin bol bol açılma zamanı sanırım bu ara.