6 Ekim 2020 Salı

Her Şeyi Bitirmeyi Düşünüyorum

Bu bir film. Kitabı da varmış ama okumayacağıma eminim.

Filmin başlarında kadın çok düşünen ve kafa sesi hiç susmayan biri gibiydi, adamsa sıkıcı ve ne düşündüğü hiç belli olmayan biri. İkisi de çok konuşuyor ve ikisi de çok susuyordu. Sonra filmdeki karakterlerin hepsinin ruh hastası olduğuna ve sonra da sadece kadının ruh hastası olduğuna karar verdim. Ama az, ama çok...

Zaman algısıyla oynanan, zaman kavramını allak bullak eden bir film. Ama kadının iç sesinden bazı cümleler hoşuma gitti ve yazma isteği duydum.

* "Her şeyi bitirmeyi düşünüyorum. Bu düşünce beni bulunca gitmiyor, yapışıyor, kalıyor ve hükmediyor. Yapabileceğim pek bir şey olmuyor. Rahat bırakmıyor. İstesem de istemesem de kalıyor. Yemek yerken, yatarken, uyuduğumda ve uyandığımda... Hep orda... Her zaman...

Uzun zamandır aklımda sanmayın. Bu yeni bir fikir, ama bana eskiymiş gibi geliyor. Ne zaman başladı! Ya bu düşünce benim değilse ve önceden zihnime yerleştirildiyse!"

* "Her şeyi bitirmeyi düşünüyorum. Bu şekilde devam etmenin anlamı ne! Sonu nereye varacak biliyorum. Bir yere vardığı yok. Bir süredir farkındayım. Belki de bile bile devam ettirmek, insan doğasında olan bir şeydir. Çünkü alternatif bulmak çok fazla enerji ve kararlılık gerektiriyor. Millet sağlıksız ilişkileri daha kolay diye sürdürüyor. Temel fizik kuralı. Cisim sabit hızla gidiyorsa; aynen devam eder. İlişkide kalmak isteyenler de son kullanma tarihini geçirir. Newton'ın 1. duygu yasası."

* "Tanımlayamadığım bir şey var. Derin, düzeltilemez ve ifade edilemez bir şey. Sanki bir trendeyiz ve istediği yere götürüyor. Yön değiştirmiyor. Duraklamak yok."

* "Çevrenin size verdiği duygu sizinle ilgilidir. Çevreyle ilgili değildir. Hiç bir duygu mekanla iç içe değildir." 

* "İnsanlar kendini zamanda ilerleyen noktalar olarak görmeyi seviyor. Ama muhtemelen tam tersi işliyor. Sabit olan biziz ve zaman içimizden geçiyor. Soğuk bir rüzgar gibi esiyor. Sıcaklığımızı çalıyor, bizi üşütüp derimizi çatlatıyor, öldürüyor."

* "Ne tuhaf! Yakında bütün bunlar bir anı olacak. Belki pişmanlık da olacak. Belki zaman köşeleri törpüleyecek ve bu anların güzel olduğunu düşüneceğiz."

29 yorum:

  1. İlginçmiş.. İzlemek lazım..

    YanıtlaSil
  2. bu tarz filmler pek ilgimi çekmese de cümleler oldukça etkileyici. Özellikle ikinci cümle..

    YanıtlaSil
  3. herkesin mi kafasında sürekli konuşan biri var, yoksa bazıları mı böyle? kadının yerinde olmak isemezdim, hep mutsuz şeyler söylüyor iç sesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım herkesin var, benim var şahsen :)
      Kadının yerinde bende olmak istemezdim, deli gibi, tövbe tövbe :)

      Sil
  4. benim de izleme listemde. yönetmen charles kaufman, çok ilginç bütün filmleri :)

    YanıtlaSil
  5. henüz izlemedim ama yamulmuyorsam romandan uyarlamaydı bu film

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitabı var. Film öyle acayipti ki hem okumak istemiyorum hem de merak ediyorum :)
      Filmde ana mantığı anlayamadım, kitaptan vakıf olurum belki :)

      Sil
  6. Not ettim, paylaşımınız için teşekkürler, cok guzel bir anlatım olmus.

    YanıtlaSil
  7. Evet oldukça karamsar.
    İç seslerse oldukça iyi.

    YanıtlaSil
  8. Zaman içimizden geçiyor. Vuuu çok etkileyici bir söz. Fotoğraftakini sen sanmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel cümle.
      İç sesimizin bolca konuşması dışında tek bir ortak noktamız bile yok :)

      Sil
  9. "İnsanlar kendini zamanda ilerleyen noktalar olarak görmeyi seviyor. Ama muhtemelen tam tersi işliyor. Sabit olan biziz ve zaman içimizden geçiyor. Soğuk bir rüzgar gibi esiyor. Sıcaklığımızı çalıyor, bizi üşütüp derimizi çatlatıyor, öldürüyor."
    Bunu ben de zaman zaman düşünürüm. Zaman bir sabit çizgi. Biz ve çevremiz onun üzerinde hareket ediyoruz. Yani zaman geçmiyor, zamanın önünden geçen biziz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanın da bir illüzyon olduğunu düşünmeye başladım, böyle böyle ince çizgiyi geçmezsem iyidir :)

      Sil
  10. Başladım ama yarım kaldı :)
    tamamlayacağım :)

    YanıtlaSil
  11. Fragmanı görünce hemen listeme ekleyip heyecanla bekledim ama foss. Genelde bu tarz filmleri severim, sanat filmlerini de severim ama bunu sıkıla sıkıla izledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de nereye varacak diye bekledim ama varmadı varamadı :)

      Sil
    2. Kitabını okudum filmden çok daha iyi.

      Sil
    3. Eminim öyledir çünkü kitaplar filmlerden hep daha iyidir.

      Sil
  12. İzlemedim ama ilgimi çekti :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu cümleler ilgi çekici ama film akılda tek bir soruya neden oluyor: 'NEDEN!' :))

      Sil
  13. Uzun zamandır izlemek istediğim bir filmdi fakat nedense başlayamadım bir türlü, alıntıları çok beğendim. Şimdi açıyorum hemen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim, filmin tek güzel yanı bu cümleler :)

      Sil
  14. * "Her şeyi bitirmeyi düşünüyorum. Bu şekilde devam etmenin anlamı ne! Sonu nereye varacak biliyorum. Bir yere vardığı yok. Bir süredir farkındayım. Belki de bile bile devam ettirmek, insan doğasında olan bir şeydir. Çünkü alternatif bulmak çok fazla enerji ve kararlılık gerektiriyor. Millet sağlıksız ilişkileri daha kolay diye sürdürüyor. Temel fizik kuralı. Cisim sabit hızla gidiyorsa; aynen devam eder. İlişkide kalmak isteyenler de son kullanma tarihini geçirir. Newton'ın 1. duygu yasası."

    Bayıldım bu kısmına. Benimde listemde kayıtlıydı bu film. Bakacağım bende. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmdeki iç konuşmaları gerçekten güzeldi. Onun dışında tuhaf bir film, umarım beğenirsin :)

      Sil

Öne Çıkan Yayın

İllüzyon

Nedenini bilmiyorum ama eski defterlerin bol bol açılma zamanı sanırım bu ara.